Tento zajímavý kousek je výrobkem americké firmy ProVape.
Byl zabalen v úplně obyčejné hnědé kartonové krabici bez jakéhokoliv označení. Žádné logo výrobce, žádný obrázek, nic.
Možná to je i proto, že se neprodává jako celek ale po dílech.
Jako celek je samotný grip bez baterky, nabíječky nebo atomizéru.
V této podobě je grip určen pro použití s baterkami typu 18490/18500.
Délka gripu je v této podobě rovných 105 mm a hmotnost (bez baterky) 120,8 gramu.
Pro použití větších baterek 18650 je třeba dokoupit prodlouženou čepičku na konec gripu.
Plastový kroužek na obrázku je třeba pro další prodloužení o cca 2 mm při použití výkonnější baterky s kapacitou 2500 mAh z nabídky výrobce.
Ta je totiž ještě o kousek delší než standardní 18650.
Celý grip potom vypadá takto (v tomto případě včetně atomizéru Ego-T, typ B a tanku):
Délka gripu s prodlouženou čepičkou bez plastového vymezovacího kroužku je 118 mm, s kroužkem 120 mm.
Hmotnost naroste na 126,7 gramu a to stále bez baterky.
S baterkou je pak hmotnost 172,5 gramu.
Celý grip s atomizérem Ego-T a tankem pak má délku 187 mm a hmotnost 193,5 gramu.
Tloušťka gripu je 22,5 mm.
Z uvedených údajů je jasné, že nejde o žádné plastové šidítko ale o masivní kus kovu. A je tomu opravdu tak.
Jediné nekovové součásti jsou plastové spínací tlačítko a okénko displeje.
Ještě než se dáme do popisu funkce, něco málo o nabíječce.
Ta překvapí svou velikostí.
Umí ale nabíjet současně 4 baterky. 2 do velikosti 18500 a 2 do velikosti 18650.
Součásti je také CL adaptér pro nabíjení v autě.
Nabíječka je značky Soshine.
A teď už k tomu nejzajímavějšímu. A to je funkce gripu.
Jde o manuálně spínaný grip s prosvětleným spínacím tlačítkem.
Závit je klasický 501 takže jdou bez problémů použít atomizéry i cartomizéry tohoto typu.
Pro použití atomizérů Ego je třeba redukce.
S redukcí ale Ego příslušenství pasuje naprosto přesně.
Samozřejmě není problém použití dalších redukcí na jiné typy.
Grip je programovatelný nebo spíše nastavitelný.
K nastavování slouží spínací tlačítko a displej tvořený červenými LED segmenty.
Určitý počet rychlých stisků znamená určitou funkci. Není ale třeba si pamatovat, kolik stisků co znamená. Na displeji se objevují symboly funkcí a pokud náhodou "přejedete" není třeba zoufat. Menu roluje stále dokola takže stačí ještě párkrát stisknout tlačítko a k požadované funkci se dostanete znovu. Pokud se dostanete k žádané funkci, stačí chvíli počkat. Symbol funkce se po chvíli změní v hodnotu (přechod do jakéhosi podmenu) a tu je možno dále upravovat stisky tlačítka. Po zvolení požadované hodnoty stačí chvíli počkat až displej zhasne. Tím je uloženo to, co jste si zvolili. Toto nastavení zůstává i při výměně baterky takže netřeba nastavovat znovu.
Druhá lahůdka je vetavěný měnič napětí. Výrobce se chlubí účinností 95%. Nevím, toto nemohu nijak ověřit. Ǔdajně jde o technologii měniče, používanou ve vozech Toyota Prius.
Měnič umožňuje nastavení výstupního napětí od 3,3 do 6 V v krocích po 0,1 V. Díky měničí je výstupní napětí stálé bez ohledu na stav nabití baterky.
Výstupní proud je až 2,5 A, samozřejmostí je ochrana proti zkratu.
Výrobce varuje, že je nutno mít vždy připojenou zátěž (atty, cart atd.) jinak hrozí poškození měniče.
A teď k funkcím.
Nejzajímavější je samozřejmě možnost nastavení výstupního napětí. To jde nastavovat v krocích po 0,1 V nahoru i dolů.
Další užitečnou funkcí je zamykání spínacího tlačítka. Vybírá se opět z menu, opětovné odemčení taktéž ale v menu je pouze jedna položka (a dvě podpoložky (zamknout/odemknout).
Dále lze zvolit zapnutí nebo vypnutí podsvětlení spínacího tlačítka. Pak následují dvě měřicí funkce. Jedna měří aktuální napětí baterky a tedy slouží k informaci o stavu nabití (nebo spíš vybití). Druhá měří odpor atomizéru (nebo cartomizéru).
Kromě toho je zde ještě klasická indikace slabé baterky a to ve dvou stupních. Jestliže se baterka blíží vybití, podsvětlení tlačítka pomalu bliká. Když je baterka úplně vybitá, podsvětlení tlačítka bliká rychle a už si na baterku nezakouříte.
Grip dále na displeji ukazuje i některá chybová hlášení.
E1 - zkrat atomizéru.
E2 - překročení limitu atomizéru (může nastat u LR atomizérů v kombinaci s vysokým výstupním napětím).
E3 - vysoká teplota (v praxi vyjímečné, stačí nechat chvilku vychladnout).
E7 - přepálený atomizér (riziko poškození měniče).
Další chyby bych nerad viděl a doufám, že nenastanou.
E4 až E6 a E8 signalizují chyby měniče nebo procesoru.
Výdrž baterky zatím netestována. Po vykouření jednoho tanku (2 ml) na ní bylo napětí 4 V tedy pořád skoro úplně nabitá.
Cena za tento komplet tedy grip, prodlužovací čepičku, nabíječku, 2 baterky 2500 mAh, 3 Ego-T atomizéry plus jedna redukce a 5 tanků a samozřejmě poštovné do ČR byla 305 $ a k tomu ještě 1000 Kč DPH. Takže tahle hračka opravdu nebude pro každého.