• Reklama
FastTech
 
 

Přechodový odpor a výkon

Zde se pokusme dojít k jasným a jednoznačným závěrům a rozšířit tak naše informace z webu.

Moderátoři: dlouhejbil, Joker, Grif, jura-p

Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod dlouhejbil » pon 28. říj 2013 9:56:45

od ProfivapersForumTeam » pon 28. říj 2013 8:01:19
Cmoudim mechanickyho kompakta Bivojka, menšokotelnovýho bráchu Bivoje, namotano mam 4 a trictvrte zavitu 0.25 kanthal D "na ostro" coz je o zavit vic a jeste o 0.05 slabsiho dratu oproti mym zvyklostem, ale telo z jednoho kusu s atty a zbytecne nemrhani energii v zavitech a prechodech je na vykonu dost znat...

Dost znát oproti čemu? Tohle mě už dlouho vrtá v hlavě, tak bych měl rád jasno. „Dost” je o kolik? A je to nějak změřitelné? Když použiju třeba Vamo, o kolik watů je potřeba si přidat? O jeden, či dva a nebo třeba až o pět, když je to tedy o „dost”. Pokud je to opravdu o těch DOST, tak to chápu, že to má vliv na výdrž baterie. Ale o jaký časový údaj tu jde? Deset prásků, nebo Dvacet? A dál? Jinak mě to přijde jako vynášení do nebes něčeho, bez čeho se nováček nemůže obejít.
Tak mi to tady odborníci vysvětlete....
Je to spíše zanedbatelný mýtus nebo nezbytnost? Mám se opravdu honit za kompaktem, abych nebyl nedejbože opožděnej a neměnil baterii o pár prásků dřív, nebo můžu v klídku dál pokuřovat a jeden, dva watíky si přihodit?
Vlákno bude i nadále sloužit k tomuto tématu, tak pište jen ověřené a podložené zkušenosti/FAKTA....děkuji
Uživatelský avatar
dlouhejbil
Moderátor
Moderátor
Sádrový ježek
Sádrový ježek
 
Příspěvky: 8290
Registrován: pát 18. lis 2011 16:23:20
Bydliště: Hradec Králové
Národní vlajka:
Czech Republic

Reklama

Herní streamy na Twitch.tv a záznamy na YouTube.

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod aeronaut » pon 28. říj 2013 10:21:06

Vamo, lehce vyviklaný (ale drží) závit 510, 2 dny nečištěný, s tubusem 18650 (tj dva závity vč. víčka Stainless steel) nečištěné měsíc, odpor mínusové větve (tj pružina -víčko závit -závit -závit 510- tělo CE4)

Obrázek

Vamo, lehce vyviklaný (ale drží) závit 510, vyčištěný, s tubusem 18650 (tj dva závity vč. víčka Stainless steel) právě vyčištěné, odpor mínusové větve (tj pružina právě seškrábaná - vyškrábanévíčko závit -závit -závit 510- tělo CE4)

Obrázek

Chyba měření (tj odpor v nule) = 0,3
Výsledek je tedy- pokud se o grip staráš, tak přechodový odpor bude max 0,1 ohmu, tj pro Vamo max. ztráta 8 % (tj 160mAh na baterce s využitelnou kap.2000mAh)

edit : zřejmě jsem do řetězce odporů zapoměl napsat baterka/pružinka, omlouvám se, bylo to samozřejmě předmětem tohoto měření
Naposledy upravil aeronaut dne pon 28. říj 2013 11:28:03, celkově upraveno 2
介意,轻如烟雾
aeronaut
e-Kuřák fajnšmekr
e-Kuřák fajnšmekr
 
Příspěvky: 242
Registrován: čtv 07. říj 2010 14:56:40
Bydliště: Praha

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod Profivapers » pon 28. říj 2013 10:47:51

Mluvim o mechanice bez elektroniky. Na nejaka povetsinou radoby odborna mereni moc nedam, dam na sva usta, dlouhodobejsi zvyklosti a nmozstvi odvapovaneho liquidu na baterii. Vim kolik na jaky prumer otvoru pro mesh motam a jakeho dratu pri pouziti toho ci toho opletu nebo bez. Jsem v tomhle dost konzerva takze pouzivam sve osvedcene sety stale dokola. A taky stejne baterie. Prvni kdy jsem zaznamenal posun bylo kdyz jsem dlouhodobeji pouzival Egoistuv grip Kopčem ve spojeni s atty Adla. Nedavno jsem dostal darem Kopčema vylepseneho o bezpruzinove na fest stavitelnym sroubem spojeni minusu se spinaci casti spodku bocniho spinani a preciznejsiho provedeni. Ten prvni jsem dostal jako lehce nepodareny neukazovaci kus i kdyz pro me stale velmi solidni. Na noveho Kopčema jsem nasadil Adlu se stejnym setem jako jsem pouzival doposud. Hned jsem to poznal na vykonu a rychlosti nabehu. Bylo to proste hubou znat ze ten grip je lepsi a spirale toho atty vic dava. Mnozstvi odkoureneho liquidu - posun jsem v tomto pripade nemeril.

Dalsi kdy jsem to okamzite zaznamenal v praxi bylo kdyz jsem rozehral Vilisakuv mechanicky kompakt Bivojek. Na nem byl namotan set naostro 4 a kus otacky 0.30 dratu na prumeru meshe 2.5mm. Trhalo mi to plice, bylo to na ma usta moc vykonne a musel jsem davat kratke potahy a pritom bylo namotano o otocku vic nez jsem doposud stejnym zpusobem na stejny prumer motal na Adlu ve spojeni s mecha gripem. Adla je totozne konstrukce, klasicke ceske jako je atty na Bivojkovi s tim ze tedy Bivojek ma mensi prumer kotelny, totozny s WP XT. Zrusil jsem zkusebni set na Bivojkovi a pouzil drat 0.25 a tech necelych pet otocek. Ted to kouri jak jsem zvykly a pritom na o otacku vic a slabsim dratu. Tez na Bivojkovi odvapuji pribl. o 1-2ml vice tj. kolem 7ml pri stejnem pozitku z koureni na stejnych bateriich nez na jinych zarizenich - srovnavam podobne samozrejme. Proste ty vylepseni v podobe snizovani odporu zarizeni v praxi dost poznam. Nevim jestli se mi to povedlo dobre popsat, vono vytukat to z mobilu.. :chuckle , ale tak noo.

edit: Ale hlavne to povazuji za logicka reseni vest proud co nejjednodussi cestou ke spirale a ne pres nekolik prechodu. Proc to delat slozite kdyz to jde jednoduse. Ale odpory nejsou moje priorita. Moji prioritou je logicnost, jednoduchost a spolehlivost. Ze vydrzi dele baterie a nekrmim zbytecne nekolik prechodu je ale take fajn.

[ Post made via Android ] Obrázek
Uživatelský avatar
Profivapers
Nezbedný kamna
Nezbedný kamna
 
Příspěvky: 4187
Registrován: sob 08. čer 2013 4:40:39
Bydliště: Na louce
Národní vlajka:
Czech Republic

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod aeronaut » pon 28. říj 2013 11:05:59

dlouhejbil se v podstatě ptá na to, kolik ten PŘECHODˇÁK dělá ztrátu, kterou dorovnává ta ELEKTRONIKA (která sama osobě v režimu stepup má třeba 20% ztrátu, což není předmětem diskuze), tudíž ať už měření prováděné rádoby odborně (nevím co si pod tím mám představit) dá výsledek jaký chce, považuji ho za ZTRÁTU v odporech :)
Proto elektronický grip nastavený na vyrovnání ztrát přechoďáku hulí pocitově stejně jako mechanika, spotřebuje stejné množství liquidu, jeho výkon však zůstává celou dobu STABILNÍ, a jeho výdrž bude na shodné baterce třeba o 15-30 % menší (což je ale většině lidu fuk neb ho používá právě pro onu stabilitu podávaného výkonu a v kapse stejně táhne 4000mAh náhradních elektronů)

Edit: k tomu pocitu při hulení- vyjádřil jsem se nepřesně, MECHANICKÝ grip při plné voltáži baterie má RYCHLEJŠÍ nástup, odezva elektroniky má mírné (ale pro někoho citelné) zpoždění- pro mě je to jako rozjezd na 1 s plným plynem kontra rozjezd na 2 z kopce :)

Edit 2: mechanický grip má taky přechody mezi baterkou a kontaktama- navrhuju letovat
Naposledy upravil aeronaut dne pon 28. říj 2013 11:36:18, celkově upraveno 2
介意,轻如烟雾
aeronaut
e-Kuřák fajnšmekr
e-Kuřák fajnšmekr
 
Příspěvky: 242
Registrován: čtv 07. říj 2010 14:56:40
Bydliště: Praha

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod dlouhejbil » pon 28. říj 2013 12:01:20

Milane popsal jsi to hezky, ale v podstatě to je to, co víme. Užitek bezpřechodového řešení je jasný. Ale ptám se, teď už společně s aeronautem - neb píše...
Proto elektronický grip nastavený na vyrovnání ztrát přechoďáku hulí pocitově stejně jako mechanika, spotřebuje stejné množství liquidu, jeho výkon však zůstává celou dobu STABILNÍ, a jeho výdrž bude na shodné baterce třeba o 15-30 % menší (což je ale většině lidu fuk neb ho používá právě pro onu stabilitu podávaného výkonu

Jaký je rozdíl v té úspoře? Převedeno třeba na potahy, nebo na čas atd.
Jestli má smysl se shánět po těchto provedeních, neb bývají povětšinou podstatně dražší.... V tom chápu smysl tohoto vlákna. A ještě vzpomeňme jednu věc o které jaksi autoři mlčí, když chválí.....Neklesá snad ten výkon baterie po nějakém čase? Elektronika mi ho /např. na Vamu/dorovnává. Takže jak dlouho to má onu výhodu o dost většího výkonu?
Prostě nějaké obecné a srozumitelné resumé? Proč do toho jít?
Nikde jsem se to ještě nedočetl.
Uživatelský avatar
dlouhejbil
Moderátor
Moderátor
Sádrový ježek
Sádrový ježek
 
Příspěvky: 8290
Registrován: pát 18. lis 2011 16:23:20
Bydliště: Hradec Králové
Národní vlajka:
Czech Republic

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod aeronaut » pon 28. říj 2013 12:09:33

dlouhejbile, na toto se nedá jednoznačně odpovědět, má to aspekt emoční i technický... emoční motivace k užívání mechaniky je dost zásadní, technický je také ale pro člověka bez emoční motivace postrádá praktický smysl.
Jinak k průběhu změny výkonu mechaniky při poklesu napětí baterie- hafo faktorů (tvrdost baterie hraje PRIM) nicméně pokud motáš na mechaniku na ostro (tj níž než 1ohm) tak u jednočlánku pro mě nastává pocit nežádoucí změny při napětí pod zátěží v cca 3,7V - to znamená že jsem využil baterii na cca 60% - zbytek baterky dohulíš v elektronice nastavené na 4,2V :)

edit: "Takže jak dlouho to má onu výhodu o dost většího výkonu?" a kde se píše že kompakt/mechanika má delší dobu vyšší výkon ? měla by, kdyby existovala baterka která 90% své kapacity vydá při zátěži a její napětí při tom bude blízké nominálnímu při stavu "nabito full" - taková není a bojím se že ani nebude.
介意,轻如烟雾
aeronaut
e-Kuřák fajnšmekr
e-Kuřák fajnšmekr
 
Příspěvky: 242
Registrován: čtv 07. říj 2010 14:56:40
Bydliště: Praha

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod dlouhejbil » pon 28. říj 2013 12:19:32

To už je srozumitelnější směrem k mému zájmu. Tohle vysvětlení beru. Pokud tedy platí že „pocit nežádoucí změny nastává při napětí pod zátěží v cca 3,7V - to znamená že jsem využil baterii na cca 60% - zbytek baterky dohulím v elektronice nastavené na 4,2V”, tak nemá smysl /pro mě/ si pořizovat a pracně shánět drahý kompakt. Podotýkám, že to nikomu neberu a chápu to. Chápu tu emoční záležitost a nic proti ní....
pro mě chápejte, jako pro běžného uživatele - tím myslím drtivou většinu.
Uživatelský avatar
dlouhejbil
Moderátor
Moderátor
Sádrový ježek
Sádrový ježek
 
Příspěvky: 8290
Registrován: pát 18. lis 2011 16:23:20
Bydliště: Hradec Králové
Národní vlajka:
Czech Republic

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod Profivapers » pon 28. říj 2013 12:22:21

Tady je totiz takovej problem. A to ze do toho tematu se zapletly dve rozdilna reseni. Gripy s elektronikou a gripy mechanicke. Ja mluvil o mechanickych gripech proto si myslim ze tema by melo byt o prechodovych odporech a vykonu na mechanickych gripech. Takhle se ta rozdilna reseni prolinaji. O mechanikach vs. elektronikach bylo napsano mnoho, kazde ma sve, o tom tema neni, ale logicky k tomu diskuze smeruje.

[ Post made via Android ] Obrázek
Naposledy upravil Profivapers dne pon 28. říj 2013 12:26:11, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Profivapers
Nezbedný kamna
Nezbedný kamna
 
Příspěvky: 4187
Registrován: sob 08. čer 2013 4:40:39
Bydliště: Na louce
Národní vlajka:
Czech Republic

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod aeronaut » pon 28. říj 2013 12:25:17

Osobně uznávám kompakt/mechaniku, fandím jim a sám jsem používal - ale pro kontinuální užívání jsem musel častěj nabíjet (prostě ta změna při poklesu napětí mě nevyhovovala+ strach že podvybiju baterii) proto teď pálím jen ele gripy.
To že si daniel Craig pořídí elektromobil s dojezdem 160km a nutností nabíjet 20minut na spec. stanici není špatné, ale z praktických důvodů jezdím obyčejným benzíňákem s dojezdem 1200 km a s dobou tankování 2x 5 minut. Ale nejsem tak cool (a vážím o 20kilo víc než Craig, ale to není chyba jeho Ampery žejo..)
介意,轻如烟雾
aeronaut
e-Kuřák fajnšmekr
e-Kuřák fajnšmekr
 
Příspěvky: 242
Registrován: čtv 07. říj 2010 14:56:40
Bydliště: Praha

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod dlouhejbil » pon 28. říj 2013 12:28:21

Milane - neřeším to jako dva světy. Ptal jsem se obecně, souhrně. A věřím, že ten kdo to tu bude číst si tím pádem udělá taky jasno, jak to je. Proto jsem založil vlákno. Napsat sem poznatky, co je co, jak to funguje a výhody, nevýhody ohledně těch přech. odporů. Nic víc, nic míň.
O mechanikach vs. elektronikach bylo napsano mnoho, kazde ma sve, o tom tema neni, ale logicky k tomu diskuze smeruje
Přesně o to mi jde. Když se rozmýšlím, co si /a proč/ koupit, tak i tohle je hledisko. A dost důležité...přece si můžu příslušenství pak navzájem prohazovat.
Uživatelský avatar
dlouhejbil
Moderátor
Moderátor
Sádrový ježek
Sádrový ježek
 
Příspěvky: 8290
Registrován: pát 18. lis 2011 16:23:20
Bydliště: Hradec Králové
Národní vlajka:
Czech Republic

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod Profivapers » pon 28. říj 2013 12:41:52

Na tohle Ti ale nikdo neodpovi aby to bylo dane. Kazde reseni je trochu jine at je to kompakt s VV, s tranzistorovym spinanim, kapacitnim, mechanicky a to same v gripech a pak pouziti li-pol. Kazde ma sve zastance a odpurce a kazdy ma jine priority pokud je pokrocily a zajima se. Vse ma sve klady a zapory a jde jen o to co si kdo vybere a proc. Zacalo to prechodovymi odpory na mechanikach. To je jen jeden z faktoru.

[ Post made via Android ] Obrázek
Uživatelský avatar
Profivapers
Nezbedný kamna
Nezbedný kamna
 
Příspěvky: 4187
Registrován: sob 08. čer 2013 4:40:39
Bydliště: Na louce
Národní vlajka:
Czech Republic

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod aeronaut » pon 28. říj 2013 12:42:40

pokusím se o stručný a velmi hrubý shrnutí vzhledem k odporům(ztrátám) aplikováno na obě kategorie :
1)Mechanika/kompakt - ztráty díky snížení přechodových odporů cca 10% Méně - energetická účinnost je tedy 100% nominálně
2)Elektronika(tedy šroubovací hlava) - 90%
další vlivy :
1) Mechanika/kompakt -nemožnost stabilního napětí v plném rozsahu kapacity baterie mínus 40%
2) Elektronika - ztráta stepup(down) hrubý nástřel mínus 20%

Mechanika tedy vyžaduje o 10% častější nabíjení

Edit: moje osobní zkušenost (tedy neobjektivní) je taková, že mechaniku jsem nabíjel dvakrát častěji. Howg.
介意,轻如烟雾
aeronaut
e-Kuřák fajnšmekr
e-Kuřák fajnšmekr
 
Příspěvky: 242
Registrován: čtv 07. říj 2010 14:56:40
Bydliště: Praha

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod dlouhejbil » pon 28. říj 2013 12:54:16

od ProfivapersForumTeam » pon 28. říj 2013 11:41:52
Na tohle Ti ale nikdo neodpovi aby to bylo dane. Kazde reseni je trochu jine at je to kompakt s VV, s tranzistorovym spinanim, kapacitnim, mechanicky a to same v gripech a pak pouziti li-pol. Kazde ma sve zastance a odpurce a kazdy ma jine priority pokud je pokrocily a zajima se. Vse ma sve klady a zapory a jde jen o to co si kdo vybere a proc. Zacalo to prechodovymi odpory na mechanikach. To je jen jeden z faktoru.

Jasně. Tady v tom vlákně mě jde právě o ten jeden faktor. Ty ostatní se už všude mnohokrát probírali a probírat budou. Tohle jsem ještě nikde nečetl. Tak zatím mi to vysvětlil aeronaut a já mu děkuju. Klidně sem pište případné další poznatky a upřesnění - mě to takhle stačí. :yes
Uživatelský avatar
dlouhejbil
Moderátor
Moderátor
Sádrový ježek
Sádrový ježek
 
Příspěvky: 8290
Registrován: pát 18. lis 2011 16:23:20
Bydliště: Hradec Králové
Národní vlajka:
Czech Republic

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod Profivapers » pon 28. říj 2013 13:43:36

Ano pokud se u mechanickeho zarizeni snizi prechodovy odpor poznam to v praxi. Na vykonu a na mnozstvi odvapovaneho liquidu. Pak uz zalezi jen na tom jaky tomu kdo priklada vyznam. Pro me je to az na Xtem miste za: Spolehlivosti, odolnosti napr.vlhko, jednoduchosti, bytelnosti, mensi udrzbovosti, opravitelnosti na koleni a predpokladanou zivotnosti. Moje soucasne top a to co jsem si dele predstavoval je mechanicky kompakt, pak jsou mechanicke gripy nastejno s kompakty s elektronickym spinanim. Ty dva posledni jsou nastejno protoze mecha grip krom pro me vyhod ma pro me nebytelny a udrzbovy zavit 510 (i kdyz je to nutnost taky mit) a kompakty s elektronikou zase vyhody kompaktu (velikost, jednoduchost, bytelnost, zivotnost..), ale elektronika odporuje mym prioritam. Mechanicky kompakt je spojenim pro me vyhod mechanik a kompaktu. Vim ze je to moje cesta a jsem rad pokud u nich dochazi i ke snizovani prechodovych odporu, hlavne jednoduchosti a logicnosti konstrukce tim mi i dele vydrzi baterie a nemusim resit nekolik zavitu a dalsich mist s rizikem problemu.

[ Post made via Android ] Obrázek
Uživatelský avatar
Profivapers
Nezbedný kamna
Nezbedný kamna
 
Příspěvky: 4187
Registrován: sob 08. čer 2013 4:40:39
Bydliště: Na louce
Národní vlajka:
Czech Republic

Re: Přechodový odpor a výkon

Příspěvekod aeronaut » pon 28. říj 2013 13:52:02

Profivaper: a čísla ?
介意,轻如烟雾
aeronaut
e-Kuřák fajnšmekr
e-Kuřák fajnšmekr
 
Příspěvky: 242
Registrován: čtv 07. říj 2010 14:56:40
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Fakta a Mýty

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků