od Killingman » pon 12. pro 2011 10:45:56
Chcicht - klasika...
Po dálnici při 130ti to bere kolem 5-6/100, tam se ta úspora moc neukáže. Nejlepší je to ve městě, stání na křižovatkách, popojíždění v kolonách - dostal jsem se kolem 3l několikrát, ale vyjedeš za město a leze to nahoru. V létě se to dá pod pět udržet naprosto s přehledem. Hlavně tě to auto vychovává, snažíš se pak jezdit za co nejmíň, plynule zrychlovat i zpomalovat. Jedu z Hradce po dálnici do Prahy a spotřeba 5,7, než dojedu po Praze do práce klesne to na 4.9 - paráda. Chtěl jsem auto v automatu, do města pro přítelkyni - Prius to splňuje naprosto s přehledem a místa vzadu je víc než v BMW 5er a to mám dva metry a přes 100kg - vejdu se dopředu a za mě si sedne stejně velikej chlap. Kufr je taky ucházející, jasně že na ikonu českých silnich - Octavii kombi to ve velikosti kufru nemá... Rozjezdy z křižovatky jsou buďto potichu a jedu stejně jak ostatní a nebo s křikem motoru a pak ujíždíš dvoulitrům, chvíli :-)
Baterie a cena: záruka na celý hybridní systém je přímo od Toyoty 160.000km a nebo 8 let - což si myslím je dostatečný základ k tomu, aby byly přesvědčený o tom, že to funguje. Celosvětově údajně nebyla ani jedna reklamace na baterie. Jinak se dá samozřejmě vyměnit jen jeden vadný díl baterie, nemusí se měnit celý komplet a tam je ta cena samozřejmě jiná. Dal jsem za něj 350.000 Kč, ve výbavě je už zmiňovaná automatická převodovka (jinak Prius ani nedělali), automatický parkování (pustíš volant a ono si to zaparkuje samo), zadní kamera, navigace, samo že klima, tempomat, bezklíčové startování i otevírání. V podobný ceně jsem nic s takovou výbavou a rokem výroby nenašel